dinsdag 18 maart 2014

Babyborn in K3 jurkje

Wat is het koud, hè? Of ben ik de enige die dat vindt? Het is ook wel even wennen, dat we na die mooie dagen weer terug gaan naar bewolking en een koude wind. Ik heb mijn warme vest maar weer aangetrokken voor ik aan dit blogberichtje begon. Maar het komt vast wel weer goed. Buiten is nog wel wat te doen voor de tuinstoelen op het terras gezet worden. De straat is in ieder geval al voorbehandeld met schoonmaakazijn (zie mijn vorige bericht), nu de rest nog.

Gisteren heb ik toch zo iets leuks gemaakt (vind ik zelf, haha)! 
Een klein meisje is helemaal fan van K3 en loopt zo vaak ze kan met haar regenboogjurkje aan. Haar moeder kwam met een voorbeeld van zo'n jurkje voor een Babyborn. "Kun je zo iets voor mijn dochtertje maken voor haar verjaardag?" Natuurlijk, wat een leuk idee! Na een paar proefmodelletjes is het dit geworden.



Het jurkje zelf is van joggingstof gemaakt. Dat trekt gemakkelijk aan en uit. 
 Hierop heb ik met biaisband zes kleuren in de vorm van de regenboog genaaid. Het was best een werkje, want je moet ook steeds je garen wisselen naar de juiste kleur. Maar je wordt helemaal vrolijk van die kleurtjes! Het halsje is afgewerkt met rood biaisband. Het jurkje sluit met klittenband, ook weer makkelijk voor de poppenmoeder. 
Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat.

Een tijdje terug maakte ik voor Babyborn ook nog deze slofjes. Lief, hè?
Een heerlijk therapeutisch werkje bij een kopje koffie......


Het patroontje vond ik hier. Ik gebruikte één laagje vilt, maar eigenlijk is dat een beetje te dun. Je kunt beter extra dik vilt gebruiken, of twee laagjes. Dan zijn de slofjes wat steviger en blijven beter aan de voetjes zitten. Maar schattig zijn ze wel!

Zo, nu nog even naar de kringloop wat spulletjes wegbrengen. En natuurlijk lekker rondneuzen.......
Nog een fijne dag allemaal!

1 opmerking:

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie