zondag 2 maart 2014

"HART"elijk welkom

Van een heel lief iemand kreeg ik borduurzijde in allerhande kleurtjes, die ze bij het kasten opruimen gevonden had. Nu was het heel lang geleden dat ik had geborduurd, dus ik moest er echt even inkomen. Eerst heb ik het internet afgestruind naar een geschikte stof/stramien. Ik kwam uit op Borduurstof Aida van Zweigart. Bij deze stof zie je duidelijk "vierkantjes", waarover je de kruissteekjes maakt. Dat leek mij gemakkelijk om te beginnen. In een vroeger tijdperk heb ik heel wat borduurpatroontjes bewaard. Daartussen vond ik ook het woord WELKOM en dat ben ik gaan borduren. Daarna heb ik van een stevige stof een kussen genaaid en het borduurtje erop geappliqueerd, met dit als eindresultaat. 


Ik moet zeggen ik ook het borduren heb 'herontdekt'. Lekker: blik op oneindig en kruisjes tellen!

De griep is inmiddels wel op zijn retour, maar echt fit ben ik nog niet. Als ik soms, zoals vandaag,  in een klein dipje zit, probeer ik een "zonnestraaltje" te vinden. Vandaag zag ik bij mijzelf op tafel dit:


Bleven die hyacinten maar een tijdje zo mooi! Ik ga er vandaag maar veel naar kijken, denk ik.
      

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie