vrijdag 14 maart 2014

Pop van lang geleden in een nieuwe jurk

Een tijdje terug kreeg ik van iemand het verzoek om haar 50 jaar oude pop in een nieuw jurkje te steken. Nou, dat leek mij wel een leuke uitdaging, en dat was het zeker! De pop was minstens 60 cm groot, en er waren natuurlijk geen patroontjes voor te vinden. Dus ben ik zelf aan de slag gegaan. 

Toen de pop bij mij gebracht werd, had ze deze jurk aan. De jurk was van de trouwjurk van de eigenaresse gemaakt, dat had ze jaren geleden zelf gedaan. Ook heel mooi.



R. wilde nu eens iets heel anders. Ze liet me een foto zien van "haar" pop met kleding aan die ze wel heel mooi vond. Die foto had ze gevonden op internet. Dat was heel fijn, want nu had ik een idee wat ze graag zou willen. Ik ben ermee aan de slag gegaan, met dit als resultaat. 






Natuurlijk maakte ik eerst een proefexemplaar, dat ik daarna nog aangepast heb. En toen kon het échte werk beginnen.
Ik vond dat een echte onderbroek niet mocht ontbreken. Leuk, met een kantje langs de pijpjes.


Het jurkje kreeg een rond kraagje, driekwart pofmouwtjes met onderaan ook een kantje en een wijd rokje. Ik maakte ook een strik voor in haar lange haren.


Het schortje is gemaakt van broderie, natuurlijk met broderiekant en strikken. De witte schoentjes staan er heel goed bij.


Er zitten heel wat uurtjes werk in deze kleding, maar gelukkig was de eigenaresse er blij mee. Ik ben er zelf eigenlijk ook wel trots op. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie