zondag 2 maart 2014

Theedoek met gehaakt randje

Al een tijdje lag er een theedoek op me te wachten. Nee, niet om te gaan afdrogen, maar om te pimpen ;-) Het was de bedoeling er een randje omheen te haken en dit plan heb ik gisteren tot uitvoering gebracht. Het idee kwam hier vandaan. Ik heb het alleen iets anders gedaan. Met de ouderwetse breikatoen van Durable (no 8) en een haaknaald nr. 1,5 heb ik eerst een rand met lossen langs de theedoek gehaakt, in plaats van met de wolnaald genaaid. Dit deed ik als volgt: prik met de haaknaald door de theedoek net onder de zoom, maak een vaste met lange lussen, zodat de boel niet trekt. Haak dan 4 lossen en maak weer een (lange) vaste door de theedoek. 
Toen deze rand af was, heb ik het patroon van Wolplein gevolgd, maar weer iets aangepast: 3 vasten in de lus van de 4 lossen, 1 vaste op de (lange) vaste. Daarna natuurlijk het golfmotief over 8 steken gemaakt, dit wel volledig volgens het patroon. 
Zie hier het resultaat.



Lekker nostalgisch, toch? Leuk als cadeautje.
Ik ben bezig met bijpassende pannenlappen, die ik zelf ontworpen heb en  wil jullie het patroon graag geven. Wordt dus vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie