vrijdag 10 februari 2017

Pluisjes, pluisjes.....

Van de week kreeg ik de vraag van een klant of ik nog badcapes had. O ja, dat is waar ook, die stonden ook nog op mijn lijstje om te maken. In de kast lagen al diverse kleuren badstof te wachten....
De poppenmoeder kwam even langs, samen met haar moeder, om een mooi kleurtje uit te zoeken. Het werd fuchsia.
Ook het biesje langs de badcape werd zorgvuldig besproken. Wat heb ik dan een binnenpret, maar daar mag het mini-moedertje natuurlijk niets van merken. Dus speel ik het spelletje gewoon mee....en  na lang discussiëren werd de keuze gemaakt.

Ik beloofde een complete badset, die bestaat uit een badcape, washandje (mét ophanglusje, jaja) en een paar badslippertjes. Nu moet ik zeggen dat badslippertjes maken niet mijn favoriet is. Zo'n gepriegel.... maar afspraak is afspraak.

Toen ik de badset aan het knippen was, wist ik het weer: dat wordt mezelf steeds weer afborstelen als ik even mijn werkkamertje verlaat....en de stofzuiger zal ook veel moeten werken.Want al die pluisjes wandelen gewoon met je mee het hele huis door.
Daarom besloot ik dat ik maar meteen een aantal badsets tegelijk zou gaan maken. De kledingborstel lag nu toch al voor het grijpen. 😁

Inmiddels heb ik de bestelde badset klaar, compleet met slippertjes. 




Tijdens het knippen dacht ik opeens: waarom maak ik in plaats van die slippertjes geen slabbetjes? Dat heeft twee voordelen: 1: ze passen (bijna) alle poppen, zowel groot als klein en 2: het is gemakkelijker maken. Zo gezegd zo gedaan.
Drie kleuren badsets voor in mijn winkeltje zijn nu ook klaar. De kledingborstel en stofzuiger kunnen worden opgeruimd......



O ja, toen de poppenmoeder het biesje langs de badcape uit mocht zoeken kon ze niet kiezen. In overleg met moeder koos ze toen maar een witte bies met fuchsia sterretjes en aqua stipjes.
Maar ik had ze zo verliefd zien kijken naar een roze biesje met witte stippeltjes, dat ik besloot omook voor haar pop een slabbetje te maken, fuchsia met het roze biesje. Cadeautje van mij. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.


Tevreden kijk ik terug op de laatste paar productieve dagen, maar ben stiekem ook weer blij dat ik weer verder kan met een nieuw ontwerpje. Iets met paardjes.....maar dat vertel ik een andere keer.

3 opmerkingen:

  1. Goh, wat een klus! En wat heb je dat weer mooi gemaakt! Deze poppenmoeder is vast en zeker heel erg blij met al dat moois. En fijn dat je direct weer wat voor in je winkeltje hebt gemaakt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke setjes heb je gemaakt. Mooi zeg! Ik ben dus gewaarschuwd als ik met badstof aan de gang ga zie ik. Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie