maandag 20 maart 2017

Op reis.

Vandaag maar een kort berichtje. Wij gaan namelijk op reis! Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling: we gaan naar Israël. Vrienden van ons zingen in een koor en wij hadden al een hele tijd geleden gehoord dat er een aantal koorleden een groepsreis naar Israël zou gaan maken. De vrienden vertelden daar enthousiast over. Wij zeiden dat we dat ook altijd nog zouden willen. Een paar maanden geleden belde P. op om te vertellen dat er enkele koorleden niet mee konden en dat er dus een paar plaatsjes over waren. Of wij soms interesse hadden? 
Ik heb nog nooit zo snel mijn man gebeld om te vragen of hij vrij kon krijgen van zijn werk. Binnen een paar uur was het beslist: wij mochten én konden mee. De voorpret kon beginnen. Boekjes bij de bibliotheek gehaald, paspoorten aangevraagd, de laatste inkopen gedaan....En nu is het zomaar zover, donderdagnacht vertrekken we. 
We zien er zó ontzettend naar uit! 

Een beetje eng ook wel, want hoe zal het gaan? Kan ik het wel allemaal bijbenen? Zal het erg vermoeiend zijn? Maar al die gedachten stop ik zo snel mogelijk weer weg. Niets hoeft, alles mag...dus ook een rustdagje inlassen. Maar stiekem denk ik dan weer: ik wil er niets van missen! Ik zal blij zijn als we er zijn, dan zijn al die irritante twijfels weg en gaat het gewoon gebeuren. 

Dus als jullie me missen, dan weten jullie waar we zijn! Enne...het huis blijft bewoond, dus inbrekers: geen kans!!! 😜

Tot over een paar weken!




9 opmerkingen:

  1. Goede reis. En geniet ervan. Lijkt me heel bijzonder om dat land te bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooie en goede reis gewenst! En fijn dat het thuisfront bewaakt blijft :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig Jannie, mijn zus is er ook geweest en het was om nooit te vergeten.
    Een hele goede en fijne reis toegewenst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit klinkt toch geweldig, a dream come true!!! Geniet ervan met volle teugen, rusten kan je achteraf ook nog! Jullie hebben echt geluk dat er mensen afvielen, dus gaan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ai, net te laat om je nog een goede reis en een fijne vakantie te wensen! Wat een prachtkans om naar Israël te gaan. Mijn man hoopt begin juni te gaan, ik zie het niet zitten .. Knap van je dat je het gewoon neemt zoals het komt!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi om dit nu net te lezen. Ik heb gisteren een reis geboekt naar Israel. En dat is ook met vrees en beven gegaan. Heb ik energie genoeg spaar ik het allemaal wel bij elkaar en vind ik een logeerplek voor mijn hondje. Jannie en echtgenoot ik wens jullie een onvergetelijke reis in een geweldig land. Groet Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk zeg, geniet ervan!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow, bijzonder zeg, geniet van de reis!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie