dinsdag 2 mei 2017

Minnie Mouse bij de marine

Vorige keer vertelde ik dat ik bezig was met een Minnie Mouse pakje. Ik kreeg een verzoekje van een lieve moeder, die vertelde dat ze van de zomer met een Disney cruise mee zouden gaan. Kon ik voor de pop van haar dochter soms een Minnie Mouse marine pakje maken? Nu houd ik van uitdagingen, (wat poppenkleertjes betreft dan šŸ˜œ) en besloot er op in te gaan.

Als voorbeeld kreeg ik deze foto 

Het resultaat is dit:



Het pakje bestaat uit een jurkje, een los sjaaltje, een jasje, gele slofjes en natuurlijk een hoofdband met oren en een grote strik.

Omdat mijn slogan is: "het kind moet zo veel mogelijk de pop zelf kunnen aankleden" maakte ik het jurkje met drukknoopjes achter, het sjaaltje met een klittenbandje achter, het jasje van fleece (redelijk rekbaar) en de hoofdband met een stukje elastiek. De vilten slofjes hebben ook elastiek langs de enkels. Volgens mij redelijk kindvriendelijk.....



Moeder was er dol enthousiast over, en ikzelf was ook wel tevreden. Dochterlief heeft het pakje nog niet gekregen, maar ik denk dat dat wel goed komt. 

Zo, en nu lekker andere poppenblogs lezen.....

Bij Rita of Akkelien bijvoorbeeld....van daaruit klik je gewoon door naar de anderen.

Fijne (poppen) dinsdag!




7 opmerkingen:

  1. Super mooi gemaakt! En zo leuk hoe goed jij altijd nadenkt over de sluitingen en zo, inderdaad heel kindvriendelijk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit super, super schattig gemaakt, erg knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij heel goed gelukt hoor. Ik zou daar als kind helemaal de koning te rijk mee geweest zijn. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad een behoorlijke uitdaging, maar weer super geslaagd :)
    Wat ben je toch een kanjer!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend. Het lijkt er precies op. Wat zal het dametje er blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe knap heb je dit gemaakt! Geweldig professioneel! Wat zal de poppenmama in haar nopjes zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is echt leuk. Jammer dat mijn kleinzoon geen meisje is ( nou ja niet echt hoor).

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie