dinsdag 16 mei 2017

Stoer en sportief voor Tim

Tim kwam weer eens op bezoek. Natuurlijk moest hij even in mijn hobbykamertje koekeloeren....en tussen de kleertjes snuffelen. 
"Ik zie helemaal geen jongenskleertjes meer op je rekje hangen, Jannie. En ik wilde nog wel zo graag een voetbaltenue!"

Opeens schoot me te binnen dat ik lang geleden een stukje band had gekocht met voetballen erop en toen ik dat aan Tim liet zien was het hek van de dam. Hij ging niet meer naar huis vóór ik daar iets van had gemaakt.... 

Dus er zat niets anders op dan samen met hem en Isabel (die niet van zijn zijde week 😉) in mijn  stoffenbak met tricotjes te zoeken. Meteen ging Tim recht op zijn doel af: rood met wit moest het worden....de clubkleuren van zijn voetbalteam.

Snel ben ik toen aan de slag gegaan en is er dit setje uitgekomen:


Trots showt hij hier zijn voetbaltenue. En nu maar hopen dat hij een doelpunt gaat maken......



Het broekje is simpel gemaakt met elastiek in de taille en opgestikt keperband. Het shirt heeft rode mouwen en het cijfer 1 is uit niet al te dik vilt geknipt en op het shirt gestikt. Zie je ook de leuke rode stiksels onder aan het shirt? Hiervoor heb ik de tweelingnaald gebruikt. Zo is het ook nog lekker rekbaar.....

Fijne dinsdag.
Kijk ook eens bij de andere poppenblogs, via RitaAkkelien, of Juffrouw Ooievaar. Zo gezellig om te lezen!


6 opmerkingen:

  1. Fantastisch! Echt een stoere outfit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk en stoer voetbaltenue, goed van jou om dat voor Tim te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier kan Tim mee voor de dag komen. Je hebt echt overal aan gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier kan Tim mee voor de dag komen. Je hebt echt overal aan gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een voetbaltenue dat ontbrak nog op je toch lange lijstje :)
    Ook weer super mooi!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor. Past wel bij alle voetbalhectiek van de afgelopen weken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie