dinsdag 9 mei 2017

Witte zwanen, witte zwanen....

Kennen jullie dit liedje:
Witte zwanen, zwarte zwanen!
Wie gaat er mee naar engelland varen?
Engelland is gesloten
De sleutel is gebroken
Is er dan geen timmerman
Die de sleutel maken kan?
Laat doorgaan
Laat doorgaan
Wie achter is moet voorgaan!

Ik moest er steeds aan denken toen ik met dit schattige zwanenstofje in de weer was. Nu staan er geen zwarte zwanen op, maar toch....

Wat kun je toch een verschillende kleertjes maken van één en hetzelfde stofje. De vier poppen vonden het geweldig! Evelientje in het slobpak, Jozefien in de "balletjurk" (zoals ze hem zelf noemt 😀) met pofbroek, Isabel kon niet kiezen, maar koos uiteindelijk voor de jurk met hoofdband. En Annebel was blij met de hes en spijkerbroek.
Zoals jullie op mijn banner kunnen zien heb ik een groepsfoto van de poppen gemaakt. Ik was zelf ook erg enthousiast. Van stoer tot schattig.....

Hieronder laat ik de setjes nog even zien zonder poppen, dan krijg je een beter idee van de verschillen....





Van de week staat er een aantal slaapzakken op de planning. Want dat zijn ook onmisbare artikelen voor je poppenkind.

Wat hebben de andere blogs voor leuke verhaaltjes gemaakt? Ik ga gauw kijken.

(Kijk bij RitaAkkelien en/of Juffrouw Ooievaar, en klik van daaruit door naar de andere poppenblogs).

Fijne dinsdag!


9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stofje! En wat heb je weer prachtige dingen gemaakt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het allemaal even leuk, maar dat slobpak is een schatje :)
    Ik snap dat de poppen graag bij je willen passen, welke pop zou dat nu niet willen. Fijne avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief stofje! En mijn poppenhartje klopt sneller bij zo'n garderobe, heel leuk. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke setjes. Als ik een meisje was, zou ik niet weten welke ik moest kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie en schattige setjes.
    Het liedje zongen we altijd op het schoolplein.
    Vorige week toen we langs ons natuurgebied reden zagen we een paartje zwarte zwanen, zo bijzonder om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gemaakt... nog "miniër" dan voor ons minimeneerke en dat dat soms priegelen is, kan ik me helemaal voorstellen. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw, wat een weelde aan kleding heb je gemaakt, zo mooi met die zwanen, ik blijf jaloers op je inspiratie voor de baby borns!
    Grtjes, rita;

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie