maandag 26 juni 2017

Nieuw zomerjurkje.

Ik vond het weer eens tijd worden om een nieuw patroontje te ontwerpen.... gewoon omdat een mens wel eens een nieuwe uitdaging nodig heeft. 
Met dit als resultaat.

Het is een lekker koel jurkje geworden, zonder mouwtjes. Voor de verandering heb ik eens een keer geen rimpelrokje gemaakt, maar een klokrokje. Precies goed voor de zomer. 



Zo leuk om te zien, het is hetzelfde patroon, maar door de kleur en verschillende details lijken ze heel anders.
Welke vind jij de leukste?

Het pasje is van dubbele stof, zodat het mooi afgewerkt is. Zelf vind ik dit ook gemakkelijker maken dan een klein beleg langs hals en mouwen. Je knipt gewoon de patroondelen twee keer uit (waarvan een als voering), naait van beiden de schouders aan elkaar, legt de beide delen met de goede kanten op elkaar en naait  het complete bovenstuk en de voering aan elkaar. (Nou, niet helemaal, de zij- en onderkanten laat je open.😊) Dan knip je de naden terug tot een halve centimeter, zet kleine knipjes in de naden en dan komt er even een gepeuter. Trek de achterpandjes voorzichtig door de schouders naar de goede kant en stik de naden vlak op de kant door. Daarna naai je de zijnaden dicht. 
Het rokje kan gewoon aan de onderkant van het bovenstuk genaaid worden. Klittenbandje op het achterpand en klaar.....

Zelf ben ik tevreden. Het patroon is in mijn map gegaan en ik denk dat ik het vaker ga gebruiken.

Wie weet maak ik er eens een kooppatroontje van.....dan kan ik die ook ook in mijn winkeltje plaatsen, bij de patroontjes die er al op staan.



7 opmerkingen:

  1. Het is een heel schattig jurkje geworden. leuk hoor. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk een nieuw ontwerp, ik snap wat je bedoelt m.b.t. een nieuwe uitdaging, ik zou zeggen de uitdaging heeft heel goed uitgepakt :)
    kiezen euhhhh, ik vind ze allebei schattig en mooi, mag dat ook?
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk en ik vind ze allebei geslaagd, maar als ik moest kiezen, dan koos ik de roze: pretty in pink!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie lieve jurkjes, enne als ik moest kiezen dan kies ik voor de roze, waarom? ik heb 4 kleindochters en bij hen allen is roze favoriet en ik ben daar in gehersenspoeld zeg maar haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel leuk jurkje, en ik vind het zo knap dat je zoiets kunt ontwerpen en dan varianten erop maakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg lief deze zomerjurkjes, ik houd wel van rood met een stipje, het doet me denken aan een jurkje dat ik vroeger voor mijn dochter maakte toen ze 4 jaar was en wat haar ook zo schattig stond.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een retromodelletje met dat klokrokje Jannie! Ik vind ze beiden mooi, elk op zijn manier! Goed idee om je patroontjes ook te koop te zetten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie