dinsdag 6 juni 2017

Tim en Sophie

De vorige dominee van onze kerkelijke gemeente vertelde soms, voorafgaand aan de preek, een verhaal over Tim en Sophie, een broertje en een zusje. In dit verhaal verwerkte hij de boodschap van de preek op een manier die kinderen aanspreekt. Hiermee probeerde hij de kinderen de inhoud van de preek mee te geven op een manier die bij hun past. Elke keer als zo'n verhaal langskwam zag je de kinderen genieten...zo leuk om te zien.

Inmiddels "staat" deze dominee al jaren in een andere gemeente. Hier heeft hij de gewoonte opgepakt om bij elke dienst zo'n verhaal aan de kinderen te vertellen. De kinderen rekenen er gewoon op.  Inmiddels is er een boekje uitgegeven met 50 verhalen over Tim en Sophie.
Als je meer wilt weten, klik dan eens op deze link. (klik)

Waarom vertel ik dit?
Een tijdje terug was ik enthousiast begonnen aan een blauw-wit gestreept truitje voor de jongenspop.  Het was een leuk werkje, elke keer een paar streepjes en dan was er al weer een pandje klaar. Het leek me leuk om ook een roze-wit gestreept truitje te breien voor de meisjespop. Tijdens het breien kun je heerlijk je gedachten laten gaan en hoe het kwam weet ik niet meer, maar opeens dacht ik aan Tim en Sophie. Ik zag ze al samen spelen in hun gestreepte truitjes die ik aan het breien was. Op dat moment wist ik dat ik hier een blogje aan zou wagen.....

Inmiddels is het een paar weken later en de setje voor Tim en Sophie zijn klaar. Ik hoop dat jullie het niet warm krijgen bij het kijken ernaar, want het zijn wel echte wintersetjes geworden....


Tim heeft bij het truitje nog een muts gekregen. Ik maakte er een stoere spijkerbroek met klepzakken bij. Schoentjes van vilt met een veterstrik erop... en klaar was het. Sophie kreeg op haar truitje een mooie bloem als applicatie en haar muts heeft oorklepjes gekregen. Spijkerrokje met echte zakken en een splitje achter en een maillot van tricot....en toen was ook haar setje klaar.


Hier zie je dat de muts van Tim een grote pompoen heeft, wat heel grappig staat.

Eigenlijk was ik wel benieuwd hoe de "echte" Tim en Sophie uit het boekje eruit zien. Dat heb ik even opgezocht. Ik moest wel lachen, want ze lijken in de verste verte niet op "mijn" Tim en Sophie.


Maar ach, ik heb zo veel plezier gehad met het bedenken en maken van de kleertjes...en daar gaat het toch om.



13 opmerkingen:

  1. Wat een schattig stel: Tim en Sophie en wat leuk om het achtergrond-verhaal erbij te lezen. Dat inspireert vast voor nog meer leuke setjes!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar gaat het zeker om : ) en ik kan er wel naar kijken hoor;) Leuk een spijkerrokje en spijkerbroekje en de muts van Tim is super met die grote pompoen. Fijne dag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dat verhaal van Tim en Sophie. De kleertjes zijn heel geslaagd. Chapeau! Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat je plezier hebt beleefd aan het bedenken en maken van de creaties.Ik vind ze prachtig geworden. Groetjes Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk, de pakjes van jouw poppen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat die herinnering boven kwam tijdens het breien van de truitjes... En ik vind keigoed van deze dominee! Dat zouden er meer moeten doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal en ik vind de setjes heel goed bij Tim en Sophie passen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verhaal en ik vind de setjes heel goed bij Tim en Sophie passen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het een prachtig stel. Leuk dat je op deze manier inspiratie kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kleding. Van top tot teen. En wat betreft het weer van vandaag, daar paste deze kleding prima bij :) Leuk dat de dominee het verhaal meer naar deze tijd toe buigt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat de dominee dit voor de kinderen doet,bij ons richt de dominee zich ook wel eens rechtstreeks tot de kinderen.
    Mooie setjes voor Tim en Sophie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk verhaal en wat een dominee die zo zijn best doet om de kids erbij te betrekken!! Jouw poppen passen perfect in het verhaal vind ik, ook al zien ze er wat anders uit ;-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie