dinsdag 3 oktober 2017

Dinsdag noppen....euh poppendag ;-)

Het mocht weer een keertje....ik mocht weer een paar lapjes kopen van mezelf. Dus toog ik naar mijn favoriete stoffenwinkel en snuffelde eens heerlijk rond. 
Toen ik deze grijze jersey vond met roze noppen was ik verkocht. Geschikt voor héél veel, bijvoorbeeld een jasje, truitje, warm winterpak, cape.....en nog veel meer.

Toen ik thuis kwam stonden de poppen al bij de deur te wachten. "Wat heb je uitgezocht, Jannie?"
De tas werd opengemaakt en zonder uitzondering riepen ze: "Die grijs met roze stof!! Daar moet je eerst iets van maken, Jannie". 

Met zo'n enthousiasme kon ik natuurlijk niet in mijn luie stoel gaan zitten. Ik maakte er maar liefst vier setjes van. Twee voor de grote pop en twee voor de kleine pop. Ik moest met Isabel en Josefien heel duidelijk afspreken dat ze voor in het winkeltje waren en dat ze echt niet alle kleertjes die ik  maak mogen houden. "Genoeg is genoeg" is vanaf nu de slogan hier in huis. Na wat gemopper gingen ze akkoord.

Nu nemen ze genoegen  met fotomodel spelen. Daarna gaan de kleertjes keurig op een hangertje en worden aan het kledingrek gehangen. Voor eventjes, want het eerste setje is na één dag al verkocht. Zie je wel dat het een geweldig stofje is? 😜

Eigen ontwe

Patroon Christel Dekker

Patroon Christel Dekker

Eigen ontwerp

Fijne (poppen)dag! 

4 opmerkingen:

  1. Je poppen zijn helemaal in hun nopjes met hun rol als fotomodel :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat een beetje afgezaagd worden, maar ja wat moet je anders zeggen bij zulke leuke poppenkleertjes ;)
    Wederom weer GEWELDIG leuk en ik snap het heus wel dat ze niet lang in je winkeltje hangen. Leuk voor je, het is je van harte gegund :-) Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke setjes Jannie, ik stel voor dat je ze nog eens maakt in het groot voor baby's, je zou succes hebben!! Ik begrijp best dat de poppen ze willen houden.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stofjes en leuke setjes, het eigen ontwerp is ook mooi, knap hoor.
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie